Marlijn96.reismee.nl

De eerste week

Hallo, hallo!

Iets meer dan een week geleden sjeesden ik met mams naar huis vanuit Beverwijk. We moesten helaas eerder weg bij de turnwedstrijd doordat het uitliep, wel alle toestellen geturnd! Thuis nog iets te stressvol alle laatste dingen ingepakt en naar Schiphol gereden. Op naar Zimbabwe! helaas eerst nog twee stoppen in Londen en Johannesburg... En het begon al goed met vertraging op Schiphol, gelukkig wel het volgende vliegtuig in Londen gered. In Johannesburg werd eerst bij de security gezegd dat we het volgende vliegtuig makkelijk zouden redden en dat alle mensen voor ons mee vlogen naar Zimbabwe. Aangekomen bij de incheckbalie worden ze erg boos en pissig en moeten we rennen om het vliegtuig te redden. Maar we zaten erin!
Op Zimbabwe airport worden we vriendelijk ontvangen door de dochter en de zoon van de eigenaren. Zij brengen ons met nog een kleine tussenstop in Bulawayo naar onze eindbestemming: Chipangali Wildlife Orphanage.
De hele zondag en maandag hebben we tijd om rond te kijken en krijgen we ook nog een kleine Tour door Chipangali en vertellen ze ons alles over de dieren. Helaas zijn er geen neushoorns meer omdat die allemaal zijn doodgeschoten door stropers voor het ivoor.
Dinsdag zou de eerste normale werkdag zijn voor alle nieuwe vrijwilligers. Maar we krijgen te horen dat een boer in Matopos National Park een hyena heeft gevangen. Charlotte, een Australische vrijwilligster, en ik mogen er naar toe met een vaste medewerkster om te kijken hoe het met de hyena gaat. Daar blijkt dat de hyena er zo slecht aan toe is dat we hem de volgende dag ophalen en naar Chipangali brengen. Hier proberen we hem weer op te lappen zodat we hem later weer terug kunnen zetten in het wild.
De rest van de dagen leren we veel over het verzorgen van alle baby's. Er zijn lammen, schildpadden, konijnen en er is een nachtaapje en een uiltje. Daarnaast hebben we elke dag tussen 11 en 12 animaltime. Dan is er tijd om te knuffelen met de dieren. Ik vind zelf de luipaarden en leeuwen erg leuk. Verder beginnen we aan een groot project. We gaan namelijk de vijvers in de ruimte voor de eenden, ganzen en flamingo's leeghalen. Eerste hebben we al het water eruit gepompt en daarna mochten we alle DUCKSHIT eruit scheppen. Aan het einde van de dag zit iedereen onder de poep en ruikt heerlijk. S'avonsds zitten we vaak heerlijk bij het kampvuur of kijken we films of doen we spelletjes.
Gisteren is er nog een klein aapje binnen gekomen die 3 dagen in een kuil gevangen had gezeten. Die zijn we nu rustig eten en drinken aan het geven. Maar hij is nog erg slap, dus waarschijnlijk blijft hij nog een tijdje in Chipangali.
Vandaag hebben we vanaf 12:00 vrij. Dus kan ik eindelijk even bloggen!
Ik ga morgen met Tessa (NL) proberen pepernoten te bakken en dan mogen alle vrijwilligers hun schoen zetten. We hebben ze Sinterklas kapoentje geleerd, erg lachwekkend hoe ze alles uitspreken :) Iedereen veel plezier met Sinterklaas vieren en tot de volgende keer!
Groetjes,
Marlijn

Ria en Kees

Ha moppie, wat een leuk verhaal om te lezen! Kijk alleen een beetje uit met alle slangen, inspecteer je slaapkamer voor je naar bed gaat!! Geniet van alles, hier is het alleen maar regenachtig, grijs en koud. Kus van Schoffie (het gaat echt goed met haar) en ons.

Jos

Hallo Marlijn,
Wat leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt. Er steekt hier wel eens een kat of hond over, maar dan heb je het wel gehad. Voor de rest niet veel te melden. De meiden hebben het zondag ook goed gedaan. Een medaille voor Anne Smolenaars en Rivka. Vera had ( uiteraard) het hoogste cijfer voor haar brugoefening. Marlijn, kijk goed onder je bed voor je slapen gaat, want er zijn daar genoeg enge beesten.

Monique

Hoi Marlijn.
Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt. Ik neem aan dat het knuffelen met de dieren niet om de leeuwen gaat??
Veel plezier nog. Ik kijk uit naar je bloggs.

Franciska

Aaah leuk zo'n verhaal Mar:) Klinkt allemaal heel leuk! Heel veel plezier en groetjes van mn paps&mams!

Maya

Waaah marlijntje zoo gaaf allemaal, ga lekker genieten ! Ik mis wel het zwaaien naar jou door het raam haha. Mwah !

Petra

Zo leuk Marlijn om jouw blog te lezen! Gaaf om al die dieren te verzorgen, klinkt geweldig en idd vast lekker weer bij jou, ik zwaai wel iets harder naar Kees en Ria!
Geniet!! Groetjes

Denise

leuk om te lezen marlijn! Wat goed dat je het zo naar je zin hebt x Ed en Denise

Marielle

Hai Marlijn,
Leuk wat van je te horen! Geweldige verhalen, ben benieuwd naar de foto's :-)
Op naar de kerstliedjes straks

Kees en Mathy

Sinterklaas is achter de rug! Hoe vonden ze de pepernoten? Lijkt me vreemd om straks kerst te vieren in een tropisch land. Wij zijn benieuwd naar je dieren-verhalen, want animaltime met luipaarden lijkt ons toch wel een spannende aangelegenheid. Geniet van al je ervaringen.
Groetjes, Kees en Mathy

nanny

Prachtig die beesten en ook wel eens zielig zoals die hyena.
en wat een weertje daar, hier is het nu vreselijk mistig, we zijn echt op weg naar de kerst.
werk ze, maar ook geniet ze, want dit is wel een unieke ervaring. Groetjes vanuit de meern, Ben en Nanny

nanny

Zit met 2 kleintjes Steef en Tijl naar
jouw foto's te kijken, ze vinden het prachtig.
Tijger zien, aapje zien.......zevkrijgen er geen genoeg van. Leuk he....

Dick en Ageeth

Hoi Marlijn,
Wat een ervaring! Stoer hoor. Weer heel wat anders dan een dagje met Feiko meelopen. Geniet ervan.

groetjes Dick en Ageeth